Nihon e iku?

Den här bloggen heter "Nihon e iku", vilket är japanska för "Åka till Japan".

För det är precis det som jag ska göra.

Hur det är speciellt, det kan man ju undra. Det jag tror kan vara intressant är att det inte är ofta som personer i min sits (ursäkta ordvitsen) beger sig till andra sidan jordklotet. Jo, för det är så att jag har en muskelsjukdom som gör att jag sitter i rullstol och är i behov av personliga assistenter dygnet runt. Då är det inte bara att ta första bästa sista-minuten-flyg.

Syftet med den här bloggen är alltså att berätta om allt jobb och planerande som föregår resan. Kanske informationen kan komma till praktiskt nytta för eller inspirera andra med funktionsnedsättning som drömmer om att åka utomlands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0